Vem är jag idag?

Jag påminner nog om en gammal luftballong......

Ni vet en riktigt sliten en,
den är lagad lite här och
där med lappar och det pyser ut lite luft.
Men den funkar.

Jag flyger omkring nånstans
bland molnen och pyser och läcker,
har ingen aning om var jag ska ta vägen
för nån karta finns det inte där jag är,
så jag bara njuter av färden!

Visst dyker det upp lite fåglar här och där
som skriker åt mej om åt vilket håll jag ska,
men jag hör dom inte.

Dom försöker göra fler hål på ballongen med sina näbbar
så att jag ska sjunka
men jag blåser bara i mer luft och håller mej kvar.

Det enda som kan få mig ner igen det är om nån skjuter ner mig.
Så SNÄLLA, SNÄLLA skjut inte ner mig än
jag vill vara kvar här ett tag.

Kommentarer
Postat av: Mor

Jag känner att jag skulle vilja ha ett snöre till Din ballong (så att jag kan dra ner dig till verkligheten), när du svävar för långt bort på de rosa molnen.

Kram

Mamma

2008-11-24 @ 22:13:47
Postat av: Anonym

men dom e väl trevliga?

du ska få ett snöre i julklapp ;)

kram lilla mor :)

2008-11-24 @ 22:20:14
Postat av: Mamma igen

Förresten jag kom på att jag har ett julpynt som jag inte lyckades att få plats med hos mig.

Ett stjärndraperi!! Det skulle passa i Ditt köksfönster.

M

2008-11-24 @ 22:26:57
Postat av: Mamma igen

Förresten jag kom på att jag har ett julpynt som jag inte lyckades att få plats med hos mig.

Ett stjärndraperi!! Det skulle passa i Ditt köksfönster.

M

2008-11-24 @ 22:30:41
Postat av: Mamma igen

Förresten jag kom på att jag har ett julpynt som jag inte lyckades att få plats med hos mig.

Ett stjärndraperi!! Det skulle passa i Ditt köksfönster.

M

2008-11-24 @ 22:30:49
Postat av: anna igen

ja det låter bra, tittar förbi i veckan, typ onsdag så kan vi hänga upp det i helgen när julpyntandet börjar :)

2008-11-24 @ 22:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback