Sportfånen Anna ? flygande målvakt

Nu har det varit sportlov och som en duktig mamma måste man väl på något sätt kittla sonens sportnerv. Jag gjorde detta genom att ta med honom, syster med familj och lillkusinen Pruttan på hockey. Den första kommentaren jag fick var från sambon:

- Ska DU gå på hockey??

Japps de ska jag... Tänkte att det kan väl vara lite kul, jag har ju faktiskt varit på hockey förr. När jag var liten brukade jag gå o titta med min morbror på ÖIK´s matcher.

Men nu har ju en del ändrats och jag kanske inte kommer ihåg ALLA regler och så.

För det första heter laget inte längre ÖIK utan Örebro Vipers *fniss* häftigt värre...

Och de hade en egen låt om hur duktiga och hårda de var *asg* det lät som en blandning av bumbibjörnarna och disneydags med lite coola gitarrriff i början...


Nå ja lill-lillkusinen på snart tre månader tyckte det var hur häftigt som helst. Sonen med tills jag började ställa lite frågor (ja man vill ju hänga med lite)

Första sucken kom när jag frågade om de hade bytt mål..

 Andra sucken och "de rullande ögonen" kom när jag frågade om det inte var slut efter andra halvlek.. Ja det är väl inte så lätt att hålla isär alla sporter...


Men det var kul, kändes lite som på jobbet ibland när man får vara flygande målvakt.

Flänga runt i full mundering och försöka hinna med alla snabba puckar o ta hand om dom innan det blir mål eller ännu värre: självmål. J

Gillar när det händer saker på jobbet och det är lite tempo.

Så ja jag ska nog ändra titel på mitt visitkort till just flygande målvakt


Kommentarer
Postat av: lill lill-kusinens mamma

jaa Cornelia längtar redan till sommaren med fotboll..
Det måste ju vara så; sportlov= hockey, sommarlov=
fotboll.
Nu har du tid att öva in vad allt heter.. Allsvenskan osv ha ha

2008-02-22 @ 17:40:23
Postat av: anna

ja just ja hur var det nu allsvenska, allfinska o slutspurt? eller?

2008-02-22 @ 19:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback