Jesus, befria mig från din religion!

Satt på lunchen igår och hade en diskussion om kristendom och tro.

Det är ett lustigt fenomen hur man kan hänga upp sitt liv på en gammal bok som skrevs för hur länge sen som helst av ett gäng blandade människor....

Man kan döma ut hela folkslag eller läggningar och rättfärdiga detta med

- Det står faktiskt i den heliga boken *doh*..... och faktiskt komma undan med det *fascinerande*

Men jag kan förstå folk med som lever så, Det måste vara det lättaste som finns. Man öppnar boken letar fram några rader som passar en själv, lever efter detta och missar man något så är det bara att be om förlåtelse och börja om.


Hrrm ska nog fundera på om jag inte ska bli kristen trots allt...

Det är ju som att köpa en dator i delar. Jag vill ha mycket hårddisk, snabb processor men bryr mig inte så mycket om hur stor skärmen är. Tack det var bra så . Funkar det inte så kan jag ju skrota de delar jag inte längre vill ha och välja nya ur katalogen (bibeln)


Hela den här diskussionen igår uppstod pga Carola och hennes berömda uttalande om att hon kan bota/befria homosexuella med förbön. Och att hon känner till flera som blivit botade. Njae du Carola ska vi vara helt ärliga så tror jag nog att det är fler som blivit botade från sin tro.....

Jag vill iaf  INTE bli "botad" jag har ju nästan precis blivit ringmärkt


Avslutar detta inlägg med en störtskön text på tal om det här om att hänvisa till vad det står i bibeln och hur man lever efter detta.

Nä nu ska ja sluta tjata och vara en tyst och duktig flata

image48



Bibeln talar...

Dr. Laura Schlessingen är en känd radiopratare i USA som ger råd till personer
som ringer in till programmet. För en kort tid sedan svarade hon en av de som
ringde, med en hänvisning till 3:e Mosebok 18:22, att homosexualitet är en
vederstyggelse som inte under några omständigheter kan accepteras. Det följande
är en översättning av ett öppet brev till Dr. Laura skrivet av en amerikansk
medborgare vars namn är okänt.

"Kära Dr. Laura,
Tack för att du gör så mycket för att lära upp folk vad gäller Guds bud. Jag
har själv lärt mig mycket av dig och försöker dela med mig av dessa kunskaper
till så många jag kan. Om någon till exempel försöker försvara homosexualitet
så påminner jag dem bara om 3:e Mosebok 18:22 där det klart och tydligt står
att homosexualitet är en vedelstyggelse så är den saken färdigdiskuterad. Men
nu måste jag erkänna att jag behöver några råd kring hur jag ska följa några
andra av Guds bud.
1) Varje gång jag bränner en oxe som offer vet jag att detta är en doft som
behagar herren (3:e Mosebok 1:9). Problemet är att grannarna klagar.
2) Jag önskar sälja min dotter som slav (2a Mosebok 21:7). Med dagens prisnivå,
vad anser du vara ett skäligt pris?
3) I 3e Mosebok 24:44 står det klart och tydligt att jag får äga både manliga
och kvinnliga slavar så länge de är köpta från ett grannland. En vän till mig
hävdade att detta bara gäller mexikaner och inte kanadensare. Här behöver jag
hjälp. Får jag äga kanadensare?
4) Jag har en granne som insisterar på att han skall arbeta på sabbaten. 2a
Mosebok 35:2 är helt på det klara med att han måste dräpas. Är jag moraliskt
ansvarig för att göra detta själv?
5) En av mina vänner menar att även om det är en vedelstyggelse att äta
skaldjur (3e Mosebok 11:10), så är homosexualitet värre. Jag håller inte med.
Vem av oss har rätt?
6) I 3e Mosebok 21:20 står det i klartext att jag inte får närma mig Guds
altare om jag ser dåligt. Jag måste erkänna att jag lider av viss närsynthet
och använder glasögon. Måste synen vara helt perfekt eller kan vi acceptera ett
visst svängrum i denna fråga?
7) De flesta av mina bekanta går till frisören. De klipper håret på sidorna och
rakar skägget i kanterna. Detta är tydligen en synd enligt 3e Mosebok 19:27.
Hur bör de straffas?
8) Jag har läst i 3e Mosebok 11:7-8 att jag inte ska röra vid några rester av
en död gris eftersom det gör mig oren. Kan jag fortsätta spela amerikansk
fotboll om jag använder handskar?
9) Min morbror har en gård. Han syndar mot 3:e Mosebok 19:19 eftersom han
planterar olika grödor på samma jord. Hans fru är inte mycket bättre eftersom
hon går klädd i kläder gjorda av mer än ett tygmaterial (vanligen en blandning
av bomull och polyester). Han har också den fula ovanan att svära mycket. Är
det verkligen nödvändigt att vi samlar HELA byn för att stena dem (3:e Mosebok
24:10-16)? Är det inte lika lätt att bränna dem till döds på ett familjebål som
vi brukar göra med människor som ligger med sina släktingar (3:e Mosebok 20:14)?

Jag vet att du gått på djupet med denna typ av problemställningar. Såå jag är
helt säker på att du kan hjälpa mig. Tack för att du ständigt påminner oss om
att Guds ord är evigt och oföränderligt."


Kommentarer
Postat av: ullis

Underbart. Jag satte upp den på mitt dörrcollage på jobbet. Kan du inte skicka in den till [email protected], skulle gärna se den publicerad där...

Postat av: anna

appselut jag skickar :)

2008-02-15 @ 12:22:38
Postat av: ullis

Kolla den här oxå: en av schyfferts länkar

http://henrikschyffert.blogspot.com/2008/02/inga-korvryttare.html#links

2008-02-15 @ 12:23:17
Postat av: anna

ja vad säger man?? En korvgubbe borde väl inte ha något emot två "korvars" samspel, aldrig hört talas om en dubbel i bröd?

2008-02-15 @ 12:36:17
Postat av: niklas

är "en dubbel i bröd" verkligen bara två killar..?

2008-02-15 @ 13:13:15
Postat av: anna

kan vara om man vill :)

2008-02-15 @ 13:21:13
Postat av: maria

*fnissar* sant som bara den, inte tänkt så

2008-02-15 @ 14:04:23
Postat av: Mamma

Du är helt underbar, hoppas att Du aldrig blir botad!
Kram Ma

2008-02-15 @ 15:58:52
Postat av: marie nilsson

kära svärmor, det får vi verkligen hoppas på att hon inte blir ;). Ska vara en duktig flicka !!

2008-02-15 @ 16:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback