Dansband och blockflöjt

Igår var det kanske en av dom sista fina kvällarna i sommar, detta måste utnyttjas?

Ekonomiskt lagd som jag är  ;) passade jag på att utnyttja strömpis gratismiddag.
Det visade sig vara helt ok, det var tacos med köttfärssås, ja det var sås, det formligen rann om den och så var den full av morötter, såg ganska skum ut och jag tror ärligt talat inte att jag hade velat betala om nån ställt in en sådan rätt på mitt bord, men nu var det ju gratis sååå, det var bara att klämma i sig.  Trevligt initiativ av strömpis på min ära.


Så där satt vi lite lagom småmätta o knaprade på ett varsit chips när nästa gratisevengemang för kvällen kom in: ett dansband hahahahaha

Eller ja mera coverband kansk man skulle kalla dem, det var blandat högt och lågt av all tänkbar musik, alla skulle vara nöjda verkade vara deras motto ända fram till en av killarna drar fram sin BLOCKFLÖJT!!!

Ja det är sant en vuxen man med blockflöjt. Den först truddilutten han spelade kunde man ju småle lite åt o tänka att: -oj vad mamma ska vara nöjd nu

Men när faaaanskapet vägrar ge upp och fortsätter spela (falskt som fäen) varenda litet intro man kan tänka sig (inklusive creedence)  började det bli lite smått genant, man visste inte om man skulle skratta eller gråta, och framförallt tyckte jag synd om de övriga bandmedlemmarna som måste stå bredvid o le lite grann när token stod o spela som en besatt tonåring på disco och verkade tycka att han gjorde det bra.

Det gick så långt att när servitrisen kom och frågade om vi ville ha något så bad jag om att få killens flöjt, i TVÅ delar, Hon kunde tyvärr inte ordna detta även om även hon mer än gärna hade tillgodosett mina önskningar.

Men som tur var å gav han upp i alla fall innan han försökt sig på Mio min Mio ;)

(Han hade tur att inte Ingela var med hon blir aggresiv och röd i ansiktet bara man nämner flöjtmusik hehehe) Och avslutade istället spelningen med lite E-Type hahaha

Trevlig sommarkväll i Örebro

Over and out

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback