Anna och krokodilen

Tro det eller ej men i morse inträffade mitt första livs levande möte med en krokodil....
Nääää säger ni krokodiler finns inte i sverige, men JOOO jag lovar! Det var en livs levande krokodil i fikarummet.
Jag skulle i lugnan ro fylla på kaffekannan med vatten så mina kära arbetskamrater skulle få lite fika när jag hörde ett ilsket vääääsande nerifrån slasken o ser en hel tandrad blotta sig mot mig,

-Hjälp en krokodil! Tänkte jag, vad ska jag göra????
-Ingen i närheten!
-Jag måste rädda mina arbetskamrater!

Så likt krokodiljägaren på 5:an slänger jag mig över den ilskna besten och försöker brotta ner honom, han kämpar o slänger med sin stora kropp och hugger mot halsen på mig, jag parerar likt en kung fu mästare och till slut får jag övertaget och kan med mycket möda tejpa ihop hans ENORMA, fasansfulla blodtörstande käkar med silver tejp,
*klapp klapp* sen slängde jag honom över axeln o bar ut honom i skogen

Eller så har vi den alternativa historien som mina arbetskamrater berättar:

Anna skulle gå in o slå på kaffet, eftersom hon är en kaffekärring o var tvungen att ha sin tredje kopp kaffe för dagen (kl 09.00) när hon tittar ner i slasken och där ligger en spindel (och joooo den var stor)
Anna skriker till o springer in till en arbetskollega som kommer in i fikarummet och fångar spindeln (alias krokodilen) i ett glas och släpper ut den genom fönstret....

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

De är ju så söta. ;)

Postat av: syster yster

När blev du så rädd för småkryp och sådant? Förut gick du runt med både möss och insekter i fickorna och skrämde upp din omgivning. Butch eller bimbo *S*

2008-03-27 @ 21:15:18
Postat av: syster yste

Förrästen den 16 april lägger sossarna i riksdagen en motion om könsneutrala äktenskap. Det ska bli lite intressant att se hur borgarna röstar, det finns ju en och annan som gärna vill rösta med motionen men det är ju andra som stretar emot =)

läs mer här. http://hbt-sossen.blogspot.com/2008/03/viktig-votering-i-riksdagen-16-april.html

2008-03-28 @ 10:31:40
Postat av: anna

vet inte vad som hände faktiskt *rugg*
förnekar dock att jag någonsin skrämt någon (med flit iaf) ;)
hahaha måste man välja?
ska kolla länken

2008-03-28 @ 14:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback