Luciatåget som gud glömde

Idag lyckades vi överraska päronen :)
Syskonen och barnen drog ihop ett alternativt luciatåg och gick och lussade för MOP.
Mamma grät, vet inte om det berodde på sången eller vad det var ;)
Låtlistan var:
Sankta lucia skänk mig en tia
Pitt patt (tomtarnas julvisa)
Tänd ett hus och låt det brinna
Staffan jävla stalledräng
Nu är vi8 ju egentligen ganska traditionsbundna, men varje låt hade faktiskt någon innebör mer än att vi inte kommer ihåg de vanliga texterna ;)



Lucia på rymmen


Varför ser alla så konstiga ut?



Lussetåget



Lussekatt


lussekatt igen

Kommentarer
Postat av: Eva

HAHA! Kul bild haha! SNygga ni är!

2008-12-13 @ 21:46:26
Postat av: mor och far

Tack så jättemycket, ni förstår kanske ändå inte hur glada vi blir för sånt här. Det är sådant man har med sig hela livet.

Krya på Dig, kramar

2008-12-13 @ 23:13:48
Postat av: ullis

Det finns ett luciakort på mig, daniel och alex när vi var små - jag tror att jag var fem år. Cornelia med ljuskronan och de allvarsamma ögonen är ruggigt lik kortet på göteborgskusinen. Knepigt det där S

2008-12-14 @ 00:31:10
Postat av: Jenny

Åååå va kul att se att du är tillbaka!!! Jippie!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback