EFTERLYSNING

Har ni sett henne?
Kanske också träffat henne?
Och hur i hela världen blir jag av med kärringen???

Hon verkar lida av spegelmani, vilket är något JAG aldrig hört talas om,
utom när det gäller en del tonåringar. Hur som helst - när jag går till
spegeln för att sminka mig så ställer sig den här tokiga kärringen framför
mig! Där står hon sedan med med sitt rynkiga gamla ansikte med ansats till
dubbelhaka och bilringar kring midjan och vägrar flytta på sig. Jag har
skrikit åt henne att gå sin väg men hon bara skriker tillbaka och det blir
hon ju inte vackrare av direkt. Det har gått så långt att jag så gott som
slutat med makeup förutom att jag försöker med lite läppstift ibland.
En gräll röd färg som flyter ut i rynkorna kring munnen.

Hon ger sig på min garderob också och ändrar mina kläder. JAG har smal
midja och har fått komplimanger för den under åren. Men kärringen syr in
kläderna så det stretar förfärligt när jag försöker tränga mig i dom.

Mina papper kastar kärringen bort och/eller flyttar på tills ingenting
finns där JAG vet att jag placerade dom.

Kärringen köper hem kakor och snask, vilket hon inte borde göra eftersom
hon har problem med vikten. JAG kan unna mig lite emellanåt, men det
verkar som om kärringen glufsar i sig det mesta hon kommer över.

JAG har för vana att ha en flaska vin i kylen - det är ju så nyttigt och
gott att ta ett glas vin till middagen. Nästa morgon är flaskan ofta tom
så kärringen har uppenbarligen problem inom det området också.

När jag var i en affär och försökte be om kläder i min storlek (36)
tittade expediten så konstigt på mig. Kärringen hade tydligen varit där
och sabbat också. Och när jag till slut fick på mig ett snyggt, svart
fodral och gick till spegeln så var det samma visa: Kärringen ställde sig
framför mig och hade satt på sig en likadan klänning. Behöver jag säga att
hon såg löjlig ut i den?!

VAD ska jag ta mig till? Om det är någon som vet vart kärringen kom ifrån
var snäll meddela mig snarast. För om jag inte blir av med kärringen snart
då måste jag nog tänka på att flytta...

Hälsningar från en medelålders "pudding".

Kommentarer
Postat av: Katja

Haha..det där var faktiskt riktigt bra! Ha en underbar dag och hoppas att kärringen inte kommer och saboterar din dag :)

Postat av: micke

hahahaha du e ju inte riktigt frisk

2008-12-04 @ 12:51:38
Postat av: scaber nestor

Jag tror din kärring sällskapar med farbrorn som har hög panna och början till kulmage som syns på andra sidan glasrutan hemma hos mig.

2008-12-07 @ 03:10:13
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Eva

Hahaha ojojoj ja har oxå en såndär hemma!

2008-12-08 @ 23:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback