Ont det gör ont

Det här med att plugga kom jag att tänka på, kommer ihåg att jag hade en del klasskompisar som redan i 7:an visste vad dom skulle bli när dom blev stora, själv hade jag ingen aning, målet var mest att komma in någonstans på gymnasiet utan att behöva anstränga sig alltför mycket.

Jag gick social linje, det var roliga två år och man blev äldre.

Vi hade ett par stycken i klassen som dock pluggade som tokar, kommer ihåg att vi undrade varför? Det visade sig sen att de skulle läsa vidare och gick social för att det var lätt att få höga betyg och på så sätt bara behöva plugga hårt på vissa ämnen i ett år sedan för att komma in som sjukgymnaster och läkare och sådant.och plugga i hur många år som helst och dra på sig höga studielån bara för att lära sig hur kroppen är uppbyggd och muskler och sådant.

 

Onödigt!

 

Själv har jag utan att ha tagit studielån konstaterat en hel del om kroppen, och detta bara efter att ha tränat kibox tre gånger.

 

1: Det finns betydligt mer muskler i kropppen än man tror (ja jag vet att biologiläraren sa det i skolan) men faaaaaaan så många jag har hittat, och oj vad ont dom kan göra

 

2: Vätska i kroppen ? jaja vi består av en viss del vatten o vätska och behöver dessa för att överleva, men efter att ha svettats som jag gjort VET jag att man kan överleva utan minst 5 av dessa liter vatten

 

3. Kroppen klarar mer än man tror - Japp!! Den här håller jag med om

 

4: Det är viktigt att andas rätt när man tränar-Försök bara säger jag när man ligger och kör tredje omgången situps med fyra kombinationer - försök bara....

Man kan klara flera minuter utan att andas ;)

 

5 klurar på fler visheter

image9


Kommentarer
Postat av: Jenny

HEJ!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅ Va kul att få följa ditt liv så här eftersom vi är lite dåliga på telefonkontakt förutom när jag är på väg till örebro och då samtidigt är på väg åt andra hållet. ;) Hälsa Marie!! Kramar till er alla fyra!

Postat av: Annie

Haha! Låter som att du fått dig en rejäl omgång! Kul att jag hittat din blogg! (inte för att jag har letat direkt när jag inte visste att du hade nån, men..)Hit återvänder jag!!!

2007-07-13 @ 17:15:33
URL: http://MissyA.blogg.se
Postat av: anna

jupps nu kan ni följa med i mitt "spännande" liv ;)
kram på er

2007-07-16 @ 08:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback