Hur lär man sin son värdet av pengar?



Detta har jag funderat på mycket, när sonen var mindre visste han att 20 kr var lika med en blandpåse godis, när han blev lite äldre och fick högre veckopeng lärde han sig att 40 kr var lika med en påse pokemon kort, nu finns det inte så mycket att jämföra med, jo typ ett års månadspeng eller mer är ett Xbox. Och vill du ha spel till det får du spara ett halvår till...

Och framför allt det här med när man säger,
-NEJ vi har inga pengar just nu och han svarade (då ca 5 år)
-men du kan väl ta ut ur hålet i väggen?

Nyligen hade vi samma gamla vanliga diskussion.
-Men mamma........
-Nej vi har inte råd just nu
- Men du kan väl låna?

*gaaaah*
Är det 200talets ungar?? Du kan väl låna?
En annan visste minsann värdet av pengar när man var liten, ni vet på "den gamla goda tiden" *fniss* å så blev jag genast 65+ men allvarligt talat!!!!

En annan fick gå ut med reklam, panta burkar, sälja tidningar eller gå till mormor o morfar ;) SÅ tufft var det
*hmpfff*
Nä nu ska jag lugna ner mig och gå och köpa rynkbehandlingskräm (sånt fanns inte heller förr, så nåt positivt e de ju)
//Tant Anna


Kommentarer
Postat av: mor/mormor

Jag kan väl iallafall bjuda på pannkaka!

2008-11-27 @ 14:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback