Något man föds till?

Snubblade över en riktigt snygg reklam:

image70

En poster av en nyfödd med ett armband där det står "homosexuell" i en kampanj mot homofobi har väckt ramaskri i Italien innan kampanjen ens har börjat. Vatikanen och konservativa grupper var snabba med att kritisera reklamen och vill stoppa den.

"Det finns inget behov av denna typen av reklam" säger Vatikanens toppdiplomat och statssekreterare Tarcisio Bertone.

Kampanjen syftar till att visa att homosexualitet inte är något man väljer utan något man föds till. Därav bildtexten som lyder "Sexuell orientering är inget val" (fritt översatt).




Läs resten här

http://reklamombudsmannen.se/?p=141

Kommentarer
Postat av: Majs

:)

Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala

Jag har studerat medicin. Där fick vi lära oss att män som är homosexuella har liknande hjärnbalk som kvinnan dvs de sitter lika tätt ihop som kvinnans hjärnhalvor. Det är därför de är så kreativa konstnärliga. Det är biologisk medfödd att vara homosexuell för det sitter i själen och inte i miljön som vissa tror.

Jag blir mörkrädd när det finns länder som inte accepterar av vi föds olika. Jag är även för hosmosexuella både får donation via ägg eller sperie eller att de adopterar. Förstår inte hur andra kan beröva någon människa att skaffa barn. Vi är inga gudar vi kan inte bestämma vad någon annan ska få göra.
Det här med Bi sexuell har jag lite svårt att riktigt tro på. Jag har 2 vänner som påstår sig vara det och jag har lite svårt att tro både tjejerna att de är det.

2008-03-26 @ 09:37:33
URL: http://veckomagasinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback