Handduksmaffian och den elaka grannen

Det är så skönt med ett stort hem, enda nackdelen är att det är mer ytor att stöka till på, och så händer det konstiga saker ibland?

Vi har tex en MYCKET jobbig granne, jag har aldrig sett honom men jag ser spåren efter honom, Han lämnar disk på diskbänken, tvätt lite här o där, gömmer nycklar o andra saker o ställer alltid till det.

Det måste vara så för varje gång jag frågar tex vem som ställt disken på bänken istället för i maskinen så svarar alla ? Det var inte jag.

Så jag har tänkt lägga mig på lurpass nån da o ta den jäveln på bar gärning o ta tillbaka nyckel *hmmpppfff*

 

Sen har vi ju förstås handduksmaffian, häromdan tvättade jag nästan två maskiner handdukar, två maskiner på fyra pers!!!

Anledningen är att alla tar en handduk när man går in i duschen, hänger upp den (om man har tur) och har till nästa duschtillfälle glömt vilken handduk som var deras, så man tar en ny.

Jag är ju förståss den enda i familjen som inte gör på detta sätt ;) men trots detta saknar jag allt som oftast en handduk, detta beror på undantagsfallet till det första problemet: Jag orkar inte hämta en ny handduk utan tar en som är torr o fin o upphängd?

 

Men jag har en plan för detta *mohahahaha*

image19


Kommentarer
Postat av: Jenny

jag har precis tvättat massor av handdukar för vi har gjort liknande i vår mini familj- inte smart!!! ;)Men jag tar gärna del av planen...

Postat av: K@rin

Elaka grannen har ett namn. Han(ja det är en han) heter Någon. Är också nyfiken på handduksplanen. Har flera vänner jag har hört om som har samma problem......:-)

2007-09-10 @ 09:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback