Engelska = surfing???

53859-1

Sitter på jobbet och funderar på hur mycket engelska konstiga ord det egentligen finns??? I databranschen är jag helt övertygad om att det sitter någon liten grupp cocacola-drickande människor i en källare och bara hittar på nya ord, man får tamefäen sitta med ordlista uppe ibland när man får mail, för att inte tala om när våra Indier ringer och låter som popcorn maskiner?
Några exempel: astroturf marketing, Incremental Revenue (Value) Analysis, flushing the queue mm

När jag var liten var det så mycket lättare, all engelska handlade om surfing.
Detta var jag helt övertygad om: Varför?
Jo, på tv var det ju inte mycket engelska att tala om på stenåldern när man hade
1:an o 2:an,  i stort sett enda gången jag hörde engelska var när jag åkte bil med pappa och varje gång jag frågade vad de sjöng om så var det surfing...

 Japps helt korrekt gissat, Pappa älskade Beach Boys :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback